دستگاه الکروکوتر
نوشته شده توسط : amirali

دستگاه الکتروکوتر

به صورت کلی دستگاه الکتروکوتر در انجام عمل‌ های جراحی کاربرد دارد. حساسیت بعضی از عمل ‌ها زیاد است. برای مثال عمل جراحی چشم، زنان، پوست و... جزو جراحی ‌های بسیار حساس هستنددستگاه الکتروسرجری به افزایش دقت و ظرافت عمل کمک می ‌کند. اصلی ‌ترین کاربردی که باید برای این دستگاه ذکر کنیم مقابله با خونریزی هنگام انجام جراحی به ویژه برای آن دسته از بافت هایی است که عروق زیادی دارند. الکتروکوترهای جدید از وجود گاز آرگون بهره می ‌برند. گاز آرگون برای کنترل خونریزی در عمل جراحی مورد توجه قرار دارد. به کمک این گاز می ‌توان خونریزی بدن را در ریه، مغز استخوان و... با سرعت بیشتر تحت کنترل درآورد.

انواع روش ‌های جراحی با الکتروکوتر

استفاده از دستگاه الکتروکوتر برای انجام انواع جراحی ‌ها مثل عمل جراحی قلب، زیبایی، دندان و... مورد توجه قرار دارد. موارد زیر انواع روش ‌های جراحی با این دستگاه را بیان می ‌کند:

دهان و دندان

کوتر حرارتی قادر است خونریزی را در حفره دهان بیمار متوقف کند. به کمک آن می توان تومورهای بافت نرم اگزوفیت را حذف کرد.

آندوسکوپی

برای رفع نیاز بیماران می ‌توان برش الکتروسرجری دوقطبی را به شکلی وسیع استفاده کرد.

مزایای استفاده از کوتر حرارتی

استفاده از دستگاه الکتروکوتر مزایای قابل توجهی را به ارمغان می آورد که عبارتند از:

  • جلوگیری از خونریزی
  • توقف سریع خونریزی
  • استریل بودن دستگاه به علت حرارت آن
  • افزایش سرعت و دقت در کار پزشک جراح
  • جلوگیری از ایجاد زخم و اسکار بعد از انجام عمل
  • کاهش آسیب دیدگی بافت ها و نقاط مجاور آنها

خرید دستگاه الکتروکوتر

مراکز درمانی برای ارائه خدمت به مراجعه کنندگان باید از انواع ابزارها و تجهیزات استفاده کنند. در این مراکز دستگاه های مختلفی برای معالجه بیماری ها وجود دارد. الکتروکوتر یکی از ابزارهایی است که در اتاق عمل، مطب ‌ها و کلینیک ‌های پزشکی استفاده می ‌شود. خرید این دستگاه نیاز مراکز درمانی برای انجام عمل ‌های جراحی جنرال، چشم، مغز و اعصاب، لاپاراسکوپی، گوش و حلق و بینی، جراحی قلب باز و... را برطرف می‌ کند.

مراکزی که متقاضی خرید دستگاه الکتروکوتر هستند با توجه به نیاز و توان مالی خود می‌توانند انواع مدل ‌های آن را با برندهای داخلی و خارجی از مرکز فروش تجهیزات پزشکی تهیه کنند. برای خرید دستگاه الکتروکوتر باید محصولی را انتخاب کرد که با نیازهای پزشکان جراح و نوع عمل جراحی متناسب باشد.

دستگاهی که برای انجام عمل جراحی خریداری می‌ شود می ‌بایست قطعات سالم و باکیفیتی داشته باشد. بنابراین مشتریان قبل از خرید الکتروکوتر باید از کیفیت و سلامت قطعات مختلف آن از جمله پروب و پلیت کوتر مطمئن شوند. به این ترتیب استفاده از دستگاه های الکتروکوتر مشکلی را برای بیماران ایجاد نمیکند.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: